Peuter/kleuterstreken


#1

Met een 2 en een 4 jarige in huis, kun je de verborgen camera doorlopend aan zetten, voor “de leukste thuis”.

Peuters en kleuters, je kunt er boeken vol over lezen, lekker lachen als je een streek van zo’n kindje leest, intussen hevig blij, dat het bij een ander is. Hoewel…bij een ander? Vroeg of laat overkomt het JOU ook!

De tussenstand van 1 week tijd:

Lucas moet voor straf op zijn kamer zitten, maar komt er iedere x simpelweg uit lopen, intussen heel hard roepend:"Halloooo mamaaaa", met zwaaiend handje erbij. Yep, hij heeft deze week éindelijk uitgevonden hoe hij zijn bed uit kan komen.

Lucas zit op zijn kamer, waar net een vers pakje babydoekjes verstopt liggen. Laat het maar aan hem over, om dat te vinden. En lekker uit elkaar te trekken natuurlijk. Gevolg: heel het kamertje stinkt, naar "frisse" babydoekjes en ze liggen natuurlijk in iedere hoek, van de kamer.

Lucas en Veronica besluiten samen te spelen, dat ze in een ballenbak zitten. Alleen...de ballenbak mist nog. Ik ben toch in de keuken (je moeten ogen van voor en achter hebben), dus kunnen ze lekker stoute dingen doen. Mijn heerlijk grote ficus, die in de hoek van de kamer staat te pronken, die ik al een paar jaar heb (waar trouwens steevast de stekjes uit getrokken worden, door mijn 2 bloedjes van kinderen...), wordt gekortwiekt! "Kijk mama, we hebben een ballenbak...van blaadjes, hadden we nou echt nodig!", zegt Veronica blij, terwijl ze de bladeren van mijn plant rukken en op de grond gooien. Aargh.

Lucas vindt de vaseline pot , uiteindelijk ging het, na een paar dagen,  wel uit zijn haar en zijn wangen waren lekker zacht.

Vanmiddag waren ze zoet aan het spelen, met nog een meisje, op hun slaapkamer. Althans, dat dacht ik. Ga ik eventjes kijken, zie ik een erg nat kereltje en allemaal bekers en flesjes op de grond. Kijk ik naar het bed. HELEMAAL nat. Mijnheer Lucas besloot haar bed van wat water te voorzien, door allemaal bekers water er over heen te gooien. Ze ligt nu in mijn bed, aangezien het bed nog nat is.

Het prettige is, dat iedereen wel eens zoiets mee maakt. Tuurlijk is het grappig, dat Veronica in mijn kraamweek van Lucas, besloot om haar vieze luier eens ff flink leeg te halen, haar bed te besmeuren, haar muur te besmeuren en tenslotte er een paar flinke happen uit nam, waardoor er werkelijk overal poep zat. Ja, oke, ik lag in een deuk, aangezien ik toch in bed moest blijven en het dus niet hoefde op te ruimen. Dat soort dingen zijn altijd leuk..bij een ander. Nou ja, na een uur of 2 kan ik er ook wel weer om lachen hoor.

En iedereen die nu denkt: Oh, dat doet mijn kind gelukkig niet... gniffel, wacht maar...het kan kort duren, het kan lang duren, maar uiteindelijk zien we van jou ook wel een berichtje met een peuter/kleuterstreek staan. Dan ga ik lekker lachen :o).

gr Monique


#2

Die dochter van jou is erg innovatief zeg. Op deze manier een waterbed maken. hihihihihi.