Wanneer laatste voeding weg?


#1

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd wanneer ik de laatste voeding van 23.00uu weg kan laten?
Ze drinkt het wel op maar vraagt er niet om.
En komt de fles van 19.00uur dan later???

was gewoon even benieuwd.

misschien weten jullie dit.

groetjes Gytha


#2

Meestal is dat zo rond een maand of 4-5. Je merkt vanzelf wanneer ze geen zin meer hebben om wakker te worden voor die voeding.

Wij werden op een keer 's ochtends om 9.30 wakker, terwijl die kleine mop om ongeveer 7.00 haar voeding had moeten krijgen. Dat was voor ons het signaal dat ze die late voeding niet meer nodig had.

Dus toen zijn we inderdaad de 19.00-voeding gaan rekken tot wat later op de avond, zodat ze na die voeding lekker door kon slapen tot de volgende ochtend.

Zolang de zie late voeding nog gewoon neemt, zou ik er gewoon mee doorgaan. Je merkt het vanzelf wanneer hij kan vervallen.

Groetekes, Sje


#3

ha sje,

ze drinkt de fles dan nog wel leeg, maar moet haar echt wakker maken!! ze ligt dan nog in een hele diepe slaap!!! heb al eens gedacht te proberen weg te laten, maar durf dit niet goed, ben bang dat ze dan snacht’s gaat komen. smorgens moet ik ze ook echt om 7.30 wakker maken.( denk wel eens hoe laat zou ze komen als ik ze laat liggen?)
Dus wat is wijsheid???

groetjes gytha


#4

weglaten en proberen…
hier gaat het al maanden goed en af en toe moppert kleine man rond 6 uur… nou zo erg is dat niet… meestal moet ik hem na de fles van 19 uur rond 8 uur wakker maken omdat de oudsten naar school moeten

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


#5

wil het wel gaan proberen, maar is lieke er nog niet te jong voor???
En als dan de late fles vervalt moet ze dan meer cc over de andere flessen hebben?

groetjes Gytha


#6

Jeske was ongeveer net zo oud als Lieke toen ik de laatste fles liet vallen…
Ik ben daarna gaan schuiven, zodat de laatste fles zo laat mogelijk werd. Dat was dus rond 8 uur, half 9…
Jeske werd daarna gewoon rond 7.00-7.30 wakker…

Nu is het 6 uur, maar ze heeft ook behoorlijk last van tandjes…


#7

Qua hoeveelheid hield ik gewoon de hoeveelheid van het pak aan… Als ze behoefte hebben aan meer merk je dat toch wel en is er zo bijgemaakt…


#8

Lieke is savond’s om 19.00 al dood op soms haalt ze het niet eens.
Dus om die fles te rekken zal niet meevallen. Nog andere tips hiervoor??

groetjes Gytha


#9

Hoe is haar eet en slaap schema op dit moment?


#10

ja hoeveel krijgt ze nu per fles?

hier heb ik het toen zo opgebouwd, de eerste en de 4de fles 210 +7 schepjes.
de tweede en de derde fles 180 +6 schepjes.

Nu zit ik op 4 keer 210cc(bijna 5 maand)

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


#11

Hoi hoi,

Wij zitten momenteel met dezelfde situatie. We moeten Iris ook altijd uit een diepe slaap halen en al slapend drinkt ze dan haar fles tot de laatste druppel leeg. Met 4,5 maand zijn we gewoon gaan proberen om haar door te laten slapen maar madam werd de eerste nacht om 05.15u wakker en de 2e en 3e nacht om 03.15u. Ze had dan geen honger maar lag klaarwakker een uur in haar bedje te spelen en te kletsen. Errug gezellig maar niet op dat tijdstip Na 3 gebroken nachten bedachten we dat ze er dus nog niet aan toe was.

Vorige week ben ik begonnen met het “afbouwen” van de laatste voeding. Eerst minder geven, daarna vroeger, vervolgens weer wat minder enzo door.
Afgelopen 2 nachten hebben we haar niet meer wakker gemaakt en het is goedgegaan. 1e nacht was het wel 06,15u maar vanmorgen 07.00u. Het is nog pril dus ik juich nog niet te vroeg. maar het begin is er!

Op aanraden van het CB doe ik er 1 a 2 eetl. nutrix in want dat valt zwaarder en hebben ze langer een vol gevoel.
O ja, Iris was ook bekaf om 19.00u maar ik heb het gister zo weten te rekken tot de laatste fles om 19,30u maar ik moet wel zeggen dat het slaapritme nu totaal op z’n gat ligt want ze ligt nu te slapen terwijl ze normaal van 8.00u tot 9.00u slaapt ( en vandaag was ze wakker om die tijd )

Ben benieuwd hoe het verder gaat!

Groetjes Monique, mama van Iris


#12

haar slaap eet schema is

7.00-7.30 flesje 190cc
9.00 tot 11.00 slapen
11.00 fles 190 cc
13.00-15.00 slapen
15.00 fles 190 cc
16.30 tot 17.30 hazeslaapje
19.00 fles 190 cc
1915 slapen tot 23.00
2300 fles 190 cc

ze drinkt de 190 cc niet altijd helemaal op laat soms 10 cc staan.

groetjes gytha


#13

Wij hebben precies hetzelfde met Tom. Ik moet hem om 23.00 echt uit een hele diepe slaap halen en durf het ook niet zo goed te laten vervallen. Hij drinkt hem wel helemaal op maar wel half slapend. Mischien moeten we het gewoon een keer proberen?
Groetjes Bibi


#14

Ik moet maandag naar het cb zal daar ook eens vragen hoe ik dit het beste aan kan pakken.

bedankt voor jullie reacties

groetjes gytha


#15

wij hebben het omgekeerd gehad gisteravond… hij mekkerde rond 23 uur dus toch maar flesje gegeven met als gevolg vannacht om 5 uur meldde hij zich weer…
ineens geen dag of nacht schema…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


#16

nou kim hopen dat het 1 malig was, en dat het vannacht beter gaat!

groetjes Gytha


#17

vannacht slapen de kids bij oma… heb feestje vanavond

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


#18

Laat je het even weten Gytha, ik ben benieuwd!


#19

Hoi,

Wij zijn vanmorgen met onze dochter van 10 week oud voor
controlle in het ziekenhuis geweest.
Anne drinkt bij de fles van 22.00 uur hooguit 80 cc en slaapt ook
tijdens het drinken. (ze mag al 180 cc)
Ik vroeg aan de arts of we die fles al weg mochten laten en dan
wachten tot ze een keer komt.
Eigenlijk was ze er nog te klein voor maar we mogen het proberen.
Ik vind het niet erg om er s"nachts uit te moeten. Mijn man ook niet.


#20

Is goed bibi laat het maandag weten wat hun adviezen zijn!!

groetjes Gytha