Berg

hallo allemaal
ik had ff een vraagje damanja heeft berg!
wat kan je hier aan doen! ik doe der 1x per week in een olie badje maar dat werkt maar voor een paar dagen en dan is het weer duidelijk zichtbaar!
hebben jullie hier een middeltje tegen wat jullie gebruiken want weet dat bijna alle baby’s het krijgen maar hoe gaat het weer weg!
alvast bedankt
xx patricia

mama van damanja
(03-07-2005)

Een paar avonden (vaak is 1 avond/nacht al genoeg) goed invetten met babyolie de volgende dag kan je het er zo af ‘schrappen’.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hoi Patricia,

Wat Jolanda zegt is inderdaad het beste. Koop niet van die speciale antiberg pads van Zwitsal ofzo want die zijn geparfumeerd en daar wordt dat hoofdhuidje ook niet blijer van.

Gewone simpele baby-olie gebruiken.

Wel in de gaten houden dat het kamertje warm genoeg is, want nu met die lage buitentemperaturen is het ook niet ideaal als je kindje met een nattig hoofdje de nacht door moet.

En ook als je helemaal niks zou doen, gaat het op een gegeven moment vanzelf weg. Tegen de tijd dat een kindje 1 jaar is zou het weg moeten zijn.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

hoi hoi!
lars heeft het ook heel erg gehad! en inderdaad gewone olie helpt het beste;mij hadden ze aangeraden om bij de apotheker speciale shampoo te halen,eerlijk waar die doet bijna niks af tenminste bij lars niet! ik deed gewoon olie op een wattenstaafje en wreef daarmee zijn hofdje in ,het is nu helemaal weg! zeker er nooit zelf aan gan krabben dan kan je het hoofdje open maken!
succes ermee!

liefs jessica, &

Weet je hoe je de berg het beste van het huidje af kunt schuiven als je de olie in hebt laten trekken?

Met een bankpasje of iets van een stevige ansichtkaart. Dat krast stukken minder dan wanneer je met een kammetje te werk zou gaan.

Na het verwijderen van de berg ook weer even een beetje insmeren met olie om het huidje de kans te geven om te herstellen.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Yep. de olie-truc werkt het tofste en daarna niet meer met shampoo wassen, hebben ze ook nog niet nodig ook.