!-Lieve ikkeben-ners-!


#1

Ik wil toch heel graag even een serieuze mededeling doen want ik heb de indruk dat niet iedereen zich ervan bewust is dat het internet en bij deze ikkeben, een openbare site is. Alles wat je schrijft of plaatst kan door heel de wereld gelezen worden. We staan heel goed bij google bv, de weg naar ikkeben is snel te vinden. Dit geld voor zowel ieders verhalen, vragen enz, maar ook voor foto`s. Dat het niet verstandig is om een foto van je onschuldige kleine mop in bad te plaatsen, is vele hier al duidelijk. Maar wat vaak vergeten word is dat ook de verhalen door jan en alleman gelezen worden. Wellicht een buurvrouw die jouw niet aardig vind en eens googled op je naam " ik noem maar even iets geks".
Hou hier rekening mee !
Jij bepaald zelf wat heel de wereld zou kunnen lezen of zien, iemand in je straat of aan de andere kant van dit wereld bolletje, je hebt het dus ook zelf in de hand!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 14 Jan 2010 19:56:17


#2

Helemaal waar, niets aan toe te voegen…!!!
Bedankt Asje!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#3

Daarom vond ik het stiekem ook eng om de naam van het meisje hier te vragen… dalijk leest mij familie of vrienden het. Ach wat … het kan nog 7 maanden veranderen van vernoemer toch


#4

Ja het achterhalen van een naam voor een nog niet geboren wondertje, is dan nog heel onschuldig.
Maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand in de problemen komt doordat iemand op je naam googled en dan vanalles leest op deze openbare site. Zo google ik zo nu en dan gewoon zelf eens mijn naam, die van de kinderen en mijn man om eens te zien wat er uit de bus rolt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#5

Je kunt zelf een hoop wijzigen en verwijderen. Dan moet je het wel allemaal zelf opzoeken en das geen fijn klusje. Mits je natuurlijk weet waar je moet zijn dan natuurlijk. Nee er worden niet vanzelf oude berichten verwijderd op ikkeben.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#6

Maar topics die ouder zijn dan een jaar dan? Want die kan ik zelf niet vinden op de site… Ik kan alleen de topics van de afgelopen weken-maanden-jaar weer laten geven…


#7

Klopt, dat vraag ik me ook af. Ik wilde laatst nog eens zien met welke vraag ik op het forum ben gekomen, maar ik vond eigenlijk niks meer terug. En je kunt zelf ook niet meer zien bij je profiel wat je allemaal gepost hebt. Is best jammer, want soms is het leuk om dingen terug te lezen nog!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#8

nou in elk forum gedeelte kanje kiezen voor de functie geef alle topics weer… dan is het een kwestie van mega veel pagina’s doorworstelen dat wel maar alles wat ooit gepost is staat er nog

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#9

ik heb idd effe gegoogeld naar mijn nickname en raad eens! komen gelijk alle gesprekken die ik met jullie gevoerd heb op deze site tevoorschijn niet leuk! ik zal er ook voortaan op letten, bedankt voor de waarschuwing Asje!


#10

ik weet uit ervaring dat je een forum ook zo kan in stellen dat er diverse dingen niet zichtbaar kunnen worden.

Maar je hebt wel gelijk asje.


#11
quote:
ik weet uit ervaring dat je een forum ook zo kan in stellen dat er diverse dingen niet zichtbaar kunnen worden.

Maar je hebt wel gelijk asje.


Dat is dan wellicht wel zo, maar elk forum is anders. Daarbij is deze niet standaard of zo, maar voor ikkeben gemaakt. Veel mensen vinden ons via google, wat natuurlijk tof is als je bv zoekt op tandjes doorkrijgen, koorts baby enz enz. Maar het heeft dan als keerzijde dat je dan ook zo gevonden kunt worden eventueel. Ik vind het net zoiets als met foto`s plaatsen van je kinders. Een foto van een kindje in een badje is super leuk, maar er zitten gekke mensen op het web die er van smullen met hele andere gedachtes. Om deze niet te stimuleren, let ik dus wat ik er wel of niet op zet. Al met al, het web is tof, ikkeben is tof en noem maar op. Maar een keerzijde heeft dit alles helaas ook. Maar gelukkig kun je dit zelf een beetje in de hand houden.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#12

Nogmaals haal ik deze topic maar even naar boven. Better safe than sorry !
Nu de vakantie aanbreekt is het natuurlijk leuk om te weten waar iedereen heen gaat en wanneer. Ook dit is natuurlijk niet zo slim om openbaar op het net te zetten want elke anonieme internetter weet hiermee bv wanneer je huis dan onbewoond/onbemand is bv.
Lijkt me beter om na je vakantie lekker te komen vertellen waar je je heerlijke vakantie doorgebracht hebt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!