Help! Boeddha gebroken!


#1

Help jongens ik heb een rare vraag, was net op visite bij iemand en stote per ongeluk haar Boeddha uit de kast, en viel het hoofd in 1000 stukken. Ik ben enorm bijgelovig en weet niet wat ik moet doen (behalve een nieuwe voor haar scoren). wat erg hé, heerst er nu een vloek ofzo? Hoe hef je dit op?

heeeeeelp

x Floss


#2

Weet niet wat je moet doen? Vergoeden natuurlijk. Ik neem aan dat je goed verzekerd bent!

Groetekes, Sje


#3

tja vergoeden kan, maar jij moet haar dan die nieuwe boeddha kado doen, je mag geloof ik een boeddha nooit zelf kopen voor je eigen collectie, een boeddha moet altijd een kado zijn.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#4

Zie hier meer over gebruiken rondom boeddha-beelden:
http://home.hetnet.nl/~wwcastricum/boeddha293.htm

Groetekes, Sje


#5

Lief van je Sje, die site had ik ook gevonden, bedankt dat je met me meespeurd. Natuurlijk ga ik een nieuwe voor haar kopen…maar ben altijd al zo’n muts geweest van geen schoenen op tafel, eerst rechterschoen aan, niet onder ladder door, geen paraplu in huis opsteken…snap je hem…? erg hé…

x Floss


#6

hahahaha wil je kunt ze wel zelf kopen maar dan brengen ze niet het geluk dat ze anders schijnen te brengen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker


#7

volgens mij mag je 1 boeddha weggeven 1 voor jezelf kopen en 1 krijgen.
zo is het mij tenminste altijd geleerd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#8

Je moet je eerste boedha krijgen daarna zou je mogen kopen,

En als je de Boedha per ongeluk kapot stoot kan het niet zoveel kwaad. Een Boedha opzettelijk stuk maken is andere koek.

Ik heb zelf een grote groene van pijnboompittenhars maar die staat nu even op een veilige plek waar Morgan niet bij kan, Morgan heeft haar eerste gekregen toen ze 3 maanden oud was van ons.

En een Boedha moet altijd met zijn gezicht naar de deur toe staan. Ook heb je valse boedha’s. Dit zijn boedha’s met een slecht karma. Ze zeggen als je je gevoel laat spreken dat jij deze er tussen uit kan halen.

Groetjes,

Michèle


#9

@Wil, je mag jezelf wel boeddha’s geven en dan brengen ze net zoveel geluk, als de intentie waarmee je jezelf die boeddha cadeau geeft maar goed is. Zie de link die ik plaatste.

Groetekes, Sje


#10

Hoi

Wat ik uit Indonesie weet is dat een Boeddha nooit ongeluk zal brengen. Hij staat voor liefde, geluk wijsheid, etc. Niet voor ongeluk! Ook niet als je hem om stoot. Dit past ook niet bij het geloof.

Voor wat betreft het wel of niet zelf kopen van een boeddha. De balinezen kopen ook zelf hun boeddha’s. Van vrijwel 90% van de Boeddha-beelden over de gehele wereld, en vooral de landen van herkomst, worden deze door de mensen zelf gekocht. Men gebruikt ze daar op huisaltaren.

Dus allemaal onzin. Ik denk dat het verzonnen is zodat die toeristen allemaal met een berg boeddha’s in hun koffers vertrekken om iedereen die ze kennen een boeddha te geven en daarbij het stukje geluk. (dat doen wij ook hoor hihih)

Bianca