Drinkt en eet zeer slecht

Hallo allemaal!!!

Ik ben de moeder van axel en ben helemaal radeloos. Mijn kindje is nu 9 en een halve maand oud maar drinkt nog maar 200cc per dag en kan en wil ook geen brood eten. Zijn schema per dag is momenteel: om 7.00 uur 200cc pyjamapapje
Om half 11 : 1 banaan met 2 liga s en halve potje fruit. s middags niks en wil niks om half 5 een groentehap met 50cc toetje gaat er zeer moelijk in. en verders wil hij niks meer . Dit is zijn dagschema momenteel. Ik heb al van alles geprobeerd met andereeten en sappen , hijwil pertinent echt niks .Wat nu ik ben in paniek enweet er geen raad meer mee .Wie heeft dit ook en hoe moet ik hiermee omgaan.
Wie heeft er tips voor mij?

Groetjes van de verdrietige moeder van mijn kleine axeltje.

Eet en drinkt-ie altijd al zo slecht of is het iets van de afgelopen dagen/week?

Week 39,5 t/m 44,5 is namelijk een periode van een sprongetje.
Zie het oei-ik-groei-boek. Dat gaat o.a. gepaard met slechter eten en drinken.

Dat-ie 's middags niks eet is heel logisch. Hij zit nog vol van die banaan en die 2 liga’s en dat halve potje fruit. Veel te veel! En niet zomaar te veel: heel veel te veel! Niet meer doen! Een banaan heeft een verzadigingsduur van 3 uur. Dat betekent dat die kleine man pas rond half 2 weer trek zou krijgen. Maar aangezien je er om half 11 ook 2 liga’s en een half potje fruit in propt is de kans groot dat-ie pas tegen avondeten-tijd weer trek krijgt.

Dus in zoverre klopt het dat hij 's middags niks wil en dan heb je die paniek die je nu voelt helemaal aan jezelf te danken.

Vergeet niet dat in banaan en dat halve potje fruit ook vocht zit en in zijn groentenhap + toetje zit ook zat vocht. Dus hij komt samen met die 200cc pyjamapapje aardig aan zijn vocht.

De gouden tip is dus: niet meer zoveel in dat kleine mannetje gooien om 10.30 uur! Een halve banaan is genoeg! Of 1 potje fruit ofzo. En die liga’s lekker even laten zitten of een halve liga geven ergens halverwege de middag of 's avonds bijvoorbeeld. Maar niet meer En, En, En. Echt niet doen hoor!

Groetekes, Sje

Helemaal niets aan toe te voegen.

Nou, ok, Ik zou zeggen: die 200cc pap 's morgens is ook een beetje overdreven.
Hylke krijgt 's morgens ongeveer 150cc pap.
Dan rond 10:00 potje fruit (of vers als het kan).
Tussen de middag een flesje melk van 120/150 en een boterham.

's middags tussendoor een koekje en natuurlijk drinken.
En dan 's avonds warme hap.

Of te wel: Wat Sje al zegt: rustiger aan met de hoeveelheden!

M.

Ik zou zelf als ik een flinke bak pap als ontbijt op had, halverwege de ochtend al niet eens moeten denken aan een banaan, 2 liga’s en een half potje fruit! Dan zie je mij voor 17.00 uur ook niks mee eten hoor!

En ik heb een 40-jarige maag in plaats van een nog-geen-1-jarige maag!

Groetekes, Sje

hey hey

Ik zou ook idd wat minder te eten geven tijdens de fruit hap. Ik heb 2 grote eters maar zelfs die van mij eten niet zoveel tijdens hun fruithap. Hier even het schema van mijn zoontje (bijna 7 mnd)

08:00 brodje pap (200 cc melk)

10:00 1,5 stuk fruit

12:30 2 broodjes en drinken

15:30 200 cc fles (of als hij de fles niet wil 1 stuk fruit met liga)

17:30 warme hap en toetje gemakt van opvolg melk (maak mijn toetjes zelf)

hahaha zit net te denken schema van julia is ook ongeveer het zelfde maar dan zonder een fles om 15:30

Hallo Allemaal!!

Hartelijk bedankt voor jullie reactie s. Het is bij hem altijd vanaf de geboorte hommeles geweest met drinken en nu met eten. Maar dan gaat het 2 weken goed en dan gaat het 2weken echt slecht maar die liga s e de banaan had ik gegeven toen hij poosje geleden diarree had en omdat hij geen brood eet die tip kreeg ik dat banaan de diaree stopt. En wat liga s betreft geef ik expres in het fruithapje dan krijgthij granen binnen en omdat hij geen brood wil kauwen en liga ook niet hij kauwt niks met eten dan gaat hij kokhalzen en dan overgeven. Weten jullie misschien een goede schema voor hem zodat hij dan welgenoeg binnen krijgt en goed groeit want hij groeit al 2 maanden niet veel. En voorheen toen ik die iga s en banaan niet gaf, at en drint hij ook bar slecht om de 2 weken. Ik ben dan bang dat hij tekort komt.

groetjes antoinette de moeder van axel

In dat geval zou ik toch liever naar de huisarts en of kinderarts gaan dan hier op het forum raad vragen.
Dit klinkt toch echt als een serieus probleem waar serieus goede hulp bij nodig is.

Nou proberen wij ook wel serieus te reageren, maar sommige zaken gaan zelf onze wijsheid te boven.

M.

Hallo Allemaal,

Ik heb al contact met het consultatiebureau hierover en die hebben mijn door verwezen om een logopedie in te schakelen . Van de week komt ze bij mijn thuis en ik ben benieuwd wat zij eraan kan doen of tips heeft.
Zelf eten doet hij al helemaal niet alles wat hij in zijn hand houdt steek hij in zijn mondje behalve eten.

gr. antoinette

logopedie is voor mensen die problmeen hebben praten en hun mond

Afwijkend mondgedrag
Er bestaat een duidelijk verband tussen mondgewoonten en articulatie. Afwijkend mondgedrag, zoals mondademen, duimzuigen en tongpersen (foutief slikken), resulteert vaak in een spraakstoornis. Er is ook een verband tussen gebitsafwijkin­gen en afwijkende mondgewoonten. Het komt wel vaker voor dat de logopedist afwijkende mondgewoonten en articulatie samen behandelt. De orthodontist behandelt dan de gebitsafwijking.

Ik hoop dat je ons laat weten wat de logopediste je vertelde. Ik zit hier nl. met een zelfde probleem. Ik gaf net weer een klein stukje zachte papaya, en ze begon te kokhalzen en moest meteen overgeven. Ook een klein stukje brood krijgt ze niet naar binnen. Het eten puruur ik nog steeds, want anders is het overgeven geblazen. Wel probeer ik het elke dag weer met iets. Ze eet niet veel vergeleken met andere baby’s van haar leeftijd, maar toch groeit ze goed. Dus…als je tips krijgt, hoor ik het graag.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Even uit de andere nieuwe topic gehaald.

quote:
Hallo Allemaal!!!

Ik zal jullie zeer zeker op de hoogte houden. Het is namelijk van belang dat iedere moeder relext verder gaat met je kind. We hebben allemaal het beste voor met je kind. Wat betreft de logopedie die ik gaat krijgen is gericht op het leren kauwen volgens het consulatiebureau. Ik ben namelijk ook beniewd wat er uit de bus komt.
Tot horens allemaal!!!

Groetjes van de moeder van axel

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hallo moeder van axel,

Je maakt steeds een geheel nieuwe topic aan voor je reacties. Ga naar de topic waarop je wilt reageren, rol tot onder aan de pagina en klik op “reageer op topic”. Dan komt je berichtje namelijk onderaan in de juiste topic erbij te staan ipv dat je een nieuwe start.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik snap ook niet waarom het nu ineens misgaat want ze heeft in dit topic al eerder gewoon gereageerd. Dus hoe het nu dan toch mis kan gaan…

Groetekes, Sje

Hallo Allemaal

Ik had beloofd dat ik het jullie laat weten als de logopodie geweest zou zijn. Ze had ontdekt dat hij erg gevoelig is in zijn mondje en gauw afgeleid is, voor de rest geen bijzonderheden ze heeft een paar tips meegegeven:

Eten voorbereiden als hij slaapt dus niet met die staafmixer bezig zijn als hij erbij is.
Aan zijn tandjes smeren,voelen voor het eten en tanden poetsen
Vaste tijden en klaar staan van de spullen.
Ik zelf ook meehappen met eten geven en als hij met zijn hoofdje wegdraait dan ikzelf weer happen doet hij het daarna weer niet happen dan moet ik ermee.stoppen.
Kinderen voelen zich niet altijd hetzelfde eten soms meer en soms minder net als volwassenen zegt ze.
fruit daar heeft hij mt de mond het meeste moeite mee.
Dat waren dan de eerste punten die de logopedie gezien heeft.
Over de flessen melk(drinken) heb ze het nog niet gehad en stukjes een en brood kauwen ook nog niet. Dat zal de volgende keren wel komen. Ze doet het stapje voor stapje denk ik.
Haar verzoek is; dat ik de komende dagen op moet schrijven wat hij zoal eet en hoeveel en niet langer dan 30 min. met je kindje an tafel zitten.
En haar conclusie is; hij moet wennen,rijpen,leren.
De volgende afspraak heb ik op 19-11-2008 staan.
Ik hou jullie op de hoogte. p.s. ik moet rustig blijven en niet in paniek raken( vind ik wel erg moeilijk).

groetjes van de moeder van axel